perjantai 13. huhtikuuta 2007

Air Ride system

Ilmajousien venttiileistä ja niiden asennuksista on tullut sen verran kysymyksiä että laitan tähän piirtämäni kaavion niiden toiminnasta. Kuvassa on peräpään komponentit, keula on periaatteessa samanlainen. Aino ero on siinä että keulan palkeet on 2x6" kun takana on 3x6".



Seuraavaan versioon on tulossa 2 kpl Viair 480C kompressoreita lisää, pitänee laittaa niitä varten oma akku tankkiin. Siitä enempi myöhemmin.

Takapuskuri

Alkuperäinen takapuskuri oli aika huonossa kunnossa, kromit himmeänä ja olihan se myös vähän mutkalla suuntaan jos toiseenkin.
Sohvaprojektin mukana tuli huonokuntoinen mutta suora puskuri ja ajattelin kokeilla sen "entisöintiä".


Aihio ei näyttänyt aluksi kovin hyvältä...
Hioin ruosteet pois ja hitsasin yhden paikan jonka jälkeen pakkelointi, hionta ja pohjamaalaus.


Maalasin puskurin hopealla ja ajattelin kokeilla ruiskuttaa pintaan isorakeista Old School Flakea, F-18 Chrome 0.040. Tavallinen 0.015 flake on tullut lakan seassa ruiskusta läpi ihan hyvin mutta tämän kokoinen ei suostunut tulemaan. Flake buster pitänee hankkia mutta ei sitä tähän hätään saanut niin levittelin lastut pensselillä puskurin pintaan. Ja kunnolla lakkaa päälle.
Vaatii vielä muutaman lakkauksen välihiontoineen ennen paikalleen asentamista.

Äänieristys

Vanhat äänieristysmatot olivat tulleet tiensä päähän ja samalla kun penkit oli irti sai näppärästi tehtyä uuden eristyksen lattiaan.


Eristykseen käytin 6 mm bitumimattoa jota kävin ostamassa SERA:lta.
Matossa on liima ja se on helppo muotoilla kuumailmapuhaltimella tiiviisti lattiaa vasten.


Mattojen saumat saa "hitsattua" kuumailmapuhaltimella tiiviiksi.
Vanha friisi, tavallista yritin mutta hyvä tuli.

maanantai 9. huhtikuuta 2007

Flaken välkettä ja ilmajousien suhinaa

YouTubeen ladattu videopätkä Flake-taulusta ja ilmajousilla leikkimisestä.


Jos ei näy kas tässä linkki http://www.youtube.com/watch?v=nyoDs0EoHP8